Megjelent az új ISO/IEC 20000-1:2018 szabvány Kiemelt
A legújabb, harmadik generációs szabványt a ISO/IEC JTC 1, Information technology, SC 40, IT Service Management and IT Governance testület készítette és adta ki. Az IT szektorban méltán népszerű szolgáltatásirányítási követelményeket tartalmazó ISO/IEC 20000-1:2011 szabványt váltja fel, alapvető változásokat hozva az ITIL alapú irányítási rendszerkövetelmények körében.
A legfontosabb változás, a szabvány felépítése és struktúrája, melyet az Annex SL of the Consolidated ISO Supplement to the ISO/IEC Directives Part 1 – határoz meg. Ennek előnye, hogy integrálhatóvá teszi egyéb irányítási rendszerekkel, úgy mint az ISO 27001:2013, ISO 9001:2015 vagy akár az ISO 14001:2015.
A struktúrális változáson túl, számos, a gyakorlatban hasznosítható fejlesztést is tartalmaz, amelyet a modern IT technológiák és trendek figyelembevételével alkottak meg. Úgy mint az IT szolgáltatások értékteremtő képessége, ügyfélhasznosság, vagy a többes beszállítói struktúrában való szolgáltatásnyújtás.
További pozitív változások:
- Nagyobb hangsúlyt fektet a tudásbázisokra, és szolgáltatástervezés szakmai megalapozottságára. Végre megkülönbözteti az incidens menedzsmentet a szolgáltatáskéréssel, ami több értelmezési gondot okozott a szabvány használóinak.
- A szolgáltatás egyes elemeinek kívülről történő integrációja nagy hangsúlyt kap és nem folyamatfelügyeletet ír elő, hanem működésfelügyletet
- Egy vadonatúj fogalommeghatározást is tartalmaz, amely az elmúlt 7 év vitáinak konszenzusaként egy egységes értelmezést tesz lehetővé. Egységesen bekerültek az Annex SL által használt kifejezések is.
- Egyértelművé tették az szolgáltatás-elérhetőség definícióját is.
Lényeges változások vannak a kapacitástervezés, a konfigurációkezelés és a kiadáskezelés területén is. Ezek a változások a hatékonyabb működtetést elősegítő követelményeket tartalmaznak. Egyszerűsítik és hatékonyabbá teszik az előírt dokumentumokat.
Összefoglalásként megállapíthatjuk, hogy egy új időszámítás kezdődik az IT szolgáltatásirányítási rendszerek területén. Egy új, modern, integrálható és hatékonyságot, valamint az értékteremtést fókuszba helyező szabvány került kiadásra. Átállásra két éve van a tanúsított szervezetekn
Dr. Becser Balázs
vezető auditor
ÁTÁLLÁS AZ ÚJ ISO 14001:2015 SZABVÁNYRA Kiemelt
2018. szeptember 14-én minden ISO 14001:2005 szabvány követelményei szerint kiállított tanúsítvány lejár, érvénytelenné válik.
Az átállási projekteket érdemes megkezdeni legkésőbb 2018 januárban. Amennyiben egy jelenleg érvényes ISO 14001:2005 szabvány szerinti tanúsítvány a határidő előtt lejár, azt már csak az új ISO 14001:2015 szabvány követelményei szerint lehet csak megújítani. A rendszereket megújítási projektjeit a lejárat előtt legalább hat hónappal célszerű elindítani, hogy legyen idő az áttérésre és az új szabvány szerinti működtetésre. Irodánk segít, keressen minket. (Dr. Becser Balázs)
Átállás az új ISO 9001:2015 szabványra Kiemelt
2018. szeptember 14-én minden ISO 9001:2008 szabvány követelményei szerint kiállított tanúsítvány lejár, érvénytelenné válik.
Az átállási projekteket érdemes megkezdeni legkésőbb 2018 januárban. Amennyiben egy jelenleg érvényes ISO 9001:2008 szabvány szerinti tanúsítvány a határidő előtt lejár, azt már csak az új ISO 9001:2015 szabvány követelményei szerint lehet csak megújítani. A rendszereket megújítási projektjeit a lejárat előtt legalább hat hónappal célszerű elindítani, hogy legyen idő az áttérésre és az új szabvány szerinti működtetésre. Irodánk segít, keressen minket. (Dr. Becser Balázs)
Megjelent az új ISO 9001:2015 szabvány Kiemelt
2015. szeptember 23-án megjelent az új ISO 9001:2015 szabvány.
Irodánk örömmel támogatta az MSZ EN/ISO 9001:2015 megjelentetését.
Irodánk elsőként rendelkezik teljes mintadokumentációval a gyors átállást vagy bevezetést elősegítendő. Rendszerét átalakítjuk néhány hét alatt. Partner tanúsítónkkal együtt dolgozva hatékonyan megoldjuk az átállást. Tanúsítvány UKAS akkreditációval. Keressen minket díjtalan konzultációért!
Az új szakértői kártya segítheti a pályázatírói piac tisztulását
http://mno.hu/gazdasag/a-rendszer-segitheti-a-piac-tisztulasat-1238183
Lánchíd Rádió:
A Pátosz a napokban adta át az első 25 szakértőnek a „Megbízható tanácsadó” névre szóló plasztikkártyát és oklevelet. A szövetség azt várja a rendszertől, hogy segítse a piac tisztulását, kiszűrje a „kóklereket” és választási lehetőséget kínáljon a megbízható, etikus pályázatírók köréből – mondta a Pátosz elnöke, aki szerint a „Megbízható tanácsadó” kártyával rendelkező pályázatíró piaci előnyhöz juthat tisztességes munkája révén.
Maróczi Imre elmondta, hogy a felhasználóhitelesítésen alapuló, úgynevezett autentifikációs tanúsítás megszerzését bárki kezdeményezheti, aki megfelel a szigorú kiírásoknak, egyebek között öt évre visszamenőleg igazolható kifogástalan szakmai múlttal rendelkezik.
Az ALFA-CON Kft. elsők között kapta meg a "Megbízható Tanácsadó" szakmai kártyát.
2014. július 15-én ünnepélyesen átadták az első "Megbízható Tanácsadó" tanúsítványokat és szakértői kártyákat a PÁTOSZ rendezvényén, a BKIK-ban.
A Pályázati Projektmenedzserek és Tanácsadók Országos Szövetsége (PÁTOSZ) meghatározta azokat a szakmai és etikai kritériumokat, amelyek teljesítésével az ország bármelyik pályázati tanácsadója megszerezheti a tanúsítványt. A szintet teljesítő szakértő neve felkerül a PÁTOSZ weboldalára, ahol minden pályázó ellenőrizheti, hogy az ő tanácsadója is szerepel-e, illetve a névre szóló szakértői kártyája érvényes-e.