Gyors információra van szüksége?   -   (+36-1) 780-5096

      

 

  

  

 

Cégünk teljes-körű ISO 20000 - 1 felkészítést vállal!

Az MSZ ISO/IEC 20000-1:2013 magyar szabvány megjelenése az Alfa-Con Kft. közreműködésével valósult meg: Link

A magyarországi ISO 20000 szerint tanúsított irányítási rendszerek az ALFA-CON Kft. felkészítésével valósultak meg. Így az ISO 20000 felkészítésben a piaci részesedésünk 100%. Felkészültségünk 2005-re nyúlik vissza amikor az első magyarországi szervezet megszerezte a BS 15000 - 1 szabvány szerinti tanúsítást. A BS 15000 az ISO 20000 elődjének tekinthető. Azóta jelentős előrelépés történt az IT szolgáltatásirányítás területén. Világviszonylatban most már félezernél is több tanúsítás történt. A szabvány sikerét előrevetíti, hogy ITIL alapon működik az IT szolgáltatók zöme. Egy ISO 20000 tanúsítás ma még rendkívüli versenyelőnyt jelent az IT piacon. A tanúsított szervezeteket az világviszonylatban elismert APMG - International tartja nyilván.

Keresse irodánkat kérjen személyesen ajánlatot. Díjmentesen meglátogatjuk cégét és konzultálunk Önnel. Ajánlatot teszünk arra, hogy milyen teljes ráfordítással tudja megszerezni a tanúsítást.


Irodánk rendkívül jó szakmai kapcsolatokat ápol a kapcsolódó szakmai szervezetekkel és tanúsítókkal.


ISO 20000 info:

Az informatikai rendszerek gyakorlatilag minden üzletágban kritikus fontosságúak. E rendszereket folyamatos felügyelet alatt kell tartani. Az IT rendszerek működtetését tágabb értelemben IT szolgáltatásnak nevezzük (IT Services). Képzeljük csak el annak a következményeit, ha az informatika nem lenne képes a szükséges szolgáltatások biztosítására. Ezért minden jelentősebb vagy magára valamit adó szervezet rendkívüli figyelmet fordít az IT szolgáltatásokra. Bizonyos méret alatt és egyéb megfontolásokból a szervezetek ezeket a szolgáltatásokat egészében vagy részben KISZERVEZIK. Ezért egyre nagyobb hangsúly kerül a megbízható és működésében biztonságos IT szolgáltatásokra. Az alap módszertan az ITIL (IT Infrastructure Library) v3 vagy ITIL 2011. A megbízható struktúrált működést az ISO 20000 követelményrendszerének bevezetése teremti meg. Az ALFA-CON által végzett ISO/IEC 20000 felkészítés ezt a megbízhatóságot adhatja meg az IT szolgáltatásokat nyújtó szervezeteknek.

Az ISO 20000 kétféle típusú szervezetekre vonatkozhat:

1. IT szolgáltató cégek, akik a piacon szerzik ügyfeleiket. Pl. weblapkészítő, specializált alkalmazásfejlesztők és üzemeltetők, felhőszolgáltatók stb.

2. Belső IT szervezetek. Nagy cégek, holdingok külön IT szervezeteket üzemeltetnek az üzleti folyamataik kiszolgálására. Pl. Bankok, energiaszolgáltatók, gyógyszergyárak stb.

Mindkét esetben az ügyfél pontosan meghatározható, így az IT Szolgáltatásirányítás bevezetése elengedhetetlen az ügyfél-elégedettség megfelelő színvonalon tartása érdekében.

Angol nyelvű tájékoztató partnerünknél itt: LINK


Az ISO 20000 projekt

Az A-ITS nevű módszertant dolgoztuk ki az ITIL alapú működés felmérésre és érettségi szintjének megállapításának GAP analízisének és prezentációjának érdekében, melyet sikeresen alkalmaztunk olyan szervezetek esetében, mint a Synergon Infosource, Microsoft Premier Support vagy a Humansoft - WizzAir IT.

Az érettségi szint megállapítását követően cégünk megkezdi a GAP analízis során feltárt hiányosságok legyártását és bevezetését.

ISO 20000-1 követelményrendszer minden elemére választ adunk és kidolgozzuk a szükséges terveket és eljárásokat.

Bevezetést követően folyamatosan nyomon követjük a működés hatékonyságát és megfelelőségét.

A megfelelő szint elérését követően tanúsíthatóvá válik a rendszer.

Sikeres tanúsítás követően elínditjuk a tanúsítványkiadási folyamatot melyet követően a szervezet felkerül az IT szervezetek legrangosabb listájára az APM Group regisztrált tanúsított szervezetek listájára: LINK

Folyamatosan segítünk a rendszert karban tartani. Igény esetén az A-ITS érettségi szintfelmérést ismételten elvégezzük.

A szabványról:

Az ISO/IEC 20000 szabvány korábban BS 15000 néven volt ismert, és összhangban van az angol Kormányzati Kereskedelmi Hivatal (OGC) által kiadott IT infrastruktúra-könyvtár (ITIL) folyamatalapú megközelítésével.

Az ISO/IEC 20000 két részből áll:
Az ISO/IEC 20000-1 a formális követelményrendszer. Előírásokat ad az elfogadható minőségű menedzselt szolgáltatások nyújtására vonatkozóan. A hatókörébe tartoznak a következők:

  • az irányítási rendszer követelményei
  • a szolgáltatásirányítás tervezése és megvalósítása
  • az új vagy megváltozott szolgáltatások tervezése és megvalósítása
  • a szolgáltatásteljesítés folyamata
  • kapcsolattartási folyamatok
  • megoldási folyamatok
  • felügyeleti folyamatok
  • kibocsátási folyamat.

Az ISO/IEC 20000-2 viszont egy útmutató, amely leírja az ISO/IEC 20000-1 szerinti szolgáltatásirányítási folyamatok bevett gyakorlatát. Az útmutató különösen hasznos azoknak a szervezeteknek, amelyek ISO/IEC 20000-1 szerinti auditra készülnek, vagy a szolgáltatások javítását tervezik.

Az ISO/IEC 20000 összekapcsolható az ISO/IEC 27001-gyel (az információbiztonság nemzetközi szabványával) is. A két irányítási rendszer integrált auditálásával időt és pénzt takaríthat meg.

Keressen minket díjmentes konzultációért!

Szakértőnk: Dr. Becser Balázs

ALFA-CON Tanácsadó Iroda és Oktatóközpont Kft.
Postacím: 1255-Budapest, Pf: 124.
Telefon / Fax: (06-1) 780-5096
Mobil: (+36 30) 919-1690
E-mail: Ez az e-mail-cím a szpemrobotok elleni védelem alatt áll. Megtekintéséhez engedélyeznie kell a JavaScript használatát.

Minden jog fenntartva © 2017 Alfa-Con Kft -----  Weboldal: Tomor Visual Graphics